fbpx

Hoe het Palestijnse onderwijs kinderen radicaliseert

onderwijs
Deel deze post:
Lees ook:

De Palestijnse Autoriteit heeft een doel: radicalisering van de bevolking. Een goed middel daarvoor? Onderwijs.

Het Palestijnse onderwijs stond er al om bekend, maar het nieuwe curriculum in 2018 is nog een tandje erger.

Het Institute for Monitoring Peace and Cultural Tolerance in School Education (IMPACT-se) onderzoekt al 20 jaar lang wereldwijd of lesprogramma’s voldoen aan de standaardeisen voor vrede en tolerantie van UNESCO.

Het lesprogramma van 2018 is nog radicaler en antisemitischer.

Volgens Marcus Sheff, de directeur van IMPACT-se, voldeed het Palestijnse onderwijs al niet aan deze eisen en is het nieuw doorgevoerde lesprogramma van 2018 nog radicaler en antisemitischer dan het vorige.

Afwijkingen

Er zijn drie belangrijke punten gevonden waarop het curriculum niet voldoet aan de criteria van UNESCO:

  • Vrede wordt niet als mogelijke oplossing voor het conflict genoemd.
  • Eerdere vermeldingen van historische Joodse aanwezigheid in het land zijn geschrapt.
  • Er is een aanzienlijke radicalisering in het lesprogramma en het martelaarschap wordt verheerlijkt.

Een voorbeeld van het derde punt: Als de Tweede Bewegingswet van Newton wordt uitgelegd, wordt er een illustratie gegeven van een Palestijnse jongen die een steen slingert met een katapult naar een Israëlische soldaat.

Deze hersenspoeling heeft veel invloed op de jongere generaties en dus op de toekomst van het conflict in het gebied. Laten we blijven bidden voor de vrede van Jeruzalem. (Psalm 122:6)

Bron: Israel Today
Foto: Dario Sanchez/Flash90